...

Det är rätt glest med uppdateringar sen vi kom hem från Thailand. Livet återgår till de vanliga med tidiga jobbpass, hem, äta,, titta på tv, sova.

Första veckan efter Thailand var rätt jobbig, de var jobbigt att komma hem igen. Till extrem kyla, snö, mörker. Man blev lite lätt deppig och man var rätt less på allt.
Nu andra veckan känns mycket bättre, man kommer fort in i vardagen igen. Nu är allt som vanligt igen!

Less, less, less, less, less, less x TUSEN är jag på allt just nu!
Även om vi bara har varit hemma en vecka i denna otroligt kalla, trista, gråa, mörka vinterkylan är jag redan fruktansvärt less på den. Jag vill åka tillbaka till Thailand, där inget var tråkigt och allt var bra.
Eller så kan de väl åtminstone bli vår här hemma, typ NU!

Alla hjärtans dag

Alla ♥ Dag

En liten överraskning till min Älskade när man kommer hem från jobbet idag.

Hemma igen

36 flygtimmar och väntetider överallt kom vi äntligen hem till Stockholm igen...och kylan. När man såg snön ville jag bara vända planet och flyga tillabaka till värmen. Från 35 graders värme och njutning till -15 grader och skakningar, inte ok!
Resan har iallafll varit underbar, nu är det  bara att börja spara om och åka tillbaka så snart som möjligt.

Phuket

Nu har vi spenderat åtta dagar i Phuket och de känns som kanske två.
Vi har hunnit gå ut och parta. Vi hittade Håkans bar här ganska nära vårt hotell. Vi satt där en kväll och drack jättegoda drinkar innan vi gick vidare till clublime, där de var skummparty. Efter de gick vi vidare till Bananaclub innan vi begav oss hem.
Många dagar har vi spenderat vid poolen, eller nere på stranden.
Vi tog en heldag i Phukets shoppingcentrum som var hur stort som helst. Vi var kanske där i fyra timmar och då hade vi inte ens varit i hela centrumet. Vi fick med oss en massa saker därifrån och så sprang vi på Håkan där med.
På kvällarna är vi ute och äter god mat, ibland shoppar vi lite, tar massage eller strandpromenad.

I förrgår tröttnade vi lite på att ligga vid poolen/stranden så vi tog en tuktuk och for iväg för att gå på en monkeyshow. Vi var helt ensamma där så fick fick vara med mycket i showen där vi fick hålla i apan, mata den, kramas, pussas. Hur mysigt som helst!
Efter monkeyshowen fick vi tvärs över gatan och gick på snakeshow också. Man fick börja med att hålla en stor orm runt halsen. Martin tycke de var kul och hade inga problem med de, men jag tyckte inte om de men jag hade den iallafall runt min hals i några sekunder innan jag skrek att dem skulle ta bort den. Vi var ensamma även på denna show aå vi fick gå en lite rundtur så dem visade oss dem ormarna dem hade i sina burar, berättade lite om dem. Dem märkte att jag var livrädd och tyckte de var jättekul att skrämma mig.
Showen var jättehäftig, dem pussar och leker med ormar som kan döda dig på 10 min om dem bits och dem badade med en annan orm.
Efter att showen var slut åkte vi hem och vilade lite snyggade till oss och så fick vi på hard rock cafe. Efter de skulle vi sätta oss i en bar för att bara ta en drink, men de slutade med att vi fastnade där hela kvällen för att spela spel med först barpersonalen sen var halva baren med, skitkul!

Ikväll är de vår sista kväll här i Phuket, och då ska vi ut och ta lite drinkar och göra de sista vi vill göra!
Imorgon flyger vi upp till bangkok där vårt hemflyg väntar på oss!
Det har varit tre och ½ underbara veckor här i Thailand, inte direkt så att man vill åka hem, men nu är pengarna slut så de kanske är bra ändå!

Phuket, Phi Phi Island

I tisdags tog vi vårt pick och pack, satte oss på en färja, satte oss sen i världens sämsta minibuss, utan ac,fullpackad med människor, trasiga stolar och otrevlig chaufför för åka ca 6 timmar till Phuket. Nu har vi varit här i snart tre underbara dagar, Vi bor precis vid patong beatch, mitt bland alla resturanger och shoppingstånd. Väldigt nära deras stora köpcentrum. Vi bor alltså precis mitt i smeten, nära till allt, det kan verkligen inte bli bättre än så här.

Igår var vi allafall ute på utflykt. Vi tog en båt till Phi Phi och så stannade vi för att snorkla. Båten var överfylld med människor Människor som knappt kunde simma som stod och velade vid båtstegarna som fick typ panik i vattnet och började hålla i och klättra på mig, Tur att man hade flytväst. Efter att vi hade sett och matat alla fiskar, fått upp alla på båten igen åkte vi in till Phi Phi ön och käkade lunch. Tyvärr fick man inte så mycket mer tid där innan de var dags att sätta sig på båten igen för att åka hem. De var mer båtresa än simma och snorkla och njuta.
Men även om de låter negativt så har vi ändå de underbart här. Phuket är underbart.