Koh Samui

Vi njuter fortfarande av livet här i Thailand. I fredags lämnade vi Koh chang och flög vidare till Koh Samui istället. Här har vädret varit ganska dåligt sen vi kom hit. I två dagar nu har de regnat så det har blivit väldigt lite bad men istället VÄLDIGT mycket shopping istället. I lördags körde vi en liten partyrunda och började med ett ställe som hette Bar Ice, man fick klä på sig vantar, mössa, och tjock jacka och gå in i ett is rum med isskulpturer och minus 7 grader. Drinkarna fick man i ett isglas. Det var skönt att få frysa lite.

På tisdag åker vi iallafall vidare till Phuket där vi kommer stanna tills de är dags att åka hem, som vi inte direkt har lust att göra. Livet är underbart här, och enkelt!

Elefantridning

Vi är fortfarande kvar i Koh chang, vi tog en extra dag här.
Igår kväll gick vi lite på stan och verkligen storshoppade, vi båda hittade massor som vi ville ha. Allt är så jättebilligt här så det är så kul.

Idag var vi på utflykt, elefantsafari i jungeln. Vi började med en promenad med en elefant till en liten vattenhåla där vi först fick bada med elefanten. Sen promenerade vi tillbaka till "lägret" där vi fick hoppa upp på elefantryggen och rida in i jungeln i över en timme. Riktigt coolt!
Sista biten fick martin hoppa ner på elefantens huvud.

Imorgon lämnar vi iallafall Koh Chang och flyger ner till Koh samuir och stannar där ett par dagar!

Koh Chang

Vi förflyttar oss från paradis till paradis.
Idag lämnade vi Pattaya och royal cliff hotell och åkte ca 5 timmar med bil och båt och kom till slut till Koh Chang. Jättefin ö, med vilda apor i skogen. Vårt hotell ligger precis vid havet, mindre än 50 meter från poolen. med en
Vit strand och klart vatten.
Vi kom hit rätt sent idag så vi började svalka av oss i poolen för att sedan äta en riktig god middag på en av strandresturangerna som låg vid hotellet. Sen vart de lite shopping på de och en drink vid stranden igen.
Vi njuter och vi har de jättebra.

Vi får se hur länge vi stannar här!

Pattaya

Igår lämnade vi Bangkok och storstaden och åkte vidare till stränderna på Pattaya. Nu har vi verkligen nått paradiset. Vi har lyxat till de lite så vi bor på ett 5 stjärnit hotell, med utsikt över havet. Har 4 pooler, privat strand, 10 resturanger, affärer, gym, spa allt de finns på hotellet. Igår när vi anlände tog vi  de mest lugnt, Martin åkte på en riktig magsjuka i Bangkok som han nu idag har återhämtat sig ifrån. Idag har vi legat i poolen hela dagen, druckit massa goda drinkar från poolbaren och bara njutit av vädret. Temperaturen ligger på ca 29 grader idag. Vi längtar inte direkt hem!

Tiger zoo

Idag har vi haft en riktigt underbar och spännande dag. Vi började dagen med en tidig frukost för att efter de bli upphämtade i lobbyn av en minibuss som skulle ta oss till vår destination - Tiger Zoo
Resan dit tog ca 1, 5 timme och när vi kom dit hade vi en guide som visade runt oss på zoo. Vi började med att få mata och hålla i en liten, liten tigerunge, den hade jag lätt kunnat stoppa ner i väskan och tagit med hem. Efter de fick vi hålla i små krokodiler, dem kanske inte heter just de men ändå. Riktigt kul var de. Vi gick sedan vidare och fick se skorpioner, men ingen av oss ville röra eller fotograferas med dem. Sen fick vi äntligen gå till dem stora tigrarna, min dröm att få klappa och vara riktigt nära dem, blev uppfylld idag. Vilka otroligt underbara och fina djur. Efter de gick vi vidare och såg en krokodilshow efter de fick man sitta på en, självklart ett måste att göra. Sen tigershow och sist elefantshow, efter de fick man klappa elefanterna och jag och martin blev burna av en av dem i snabeln, verkligen en engångsupplevelse, grymt kul var de och hela dagen var så otroligt bra och rolig.

Bangkok

Äntligen i Thailand, resan hit var inte den roligaste. Inga bekväma platser fick vi ( om de nu finns de på ett plan) inget att göra, inga tvskärmar på stolen och vi fick platser så vi knappt såg de tvapparena som fanns, vi sov knappt en blund. Dem 8 timmarna och 20 minutrarna var dem längsta på mycket länge. Det var riktigt skönt att få kliva av och sträcka lite på bena i Kina. Där fickvi gå igenom mängder av kontroller för att sedan vänta i 4 timmar till att nästa plan skulle lyfta. Vi hängde lite i baren och när vi väl kom på Bangbok planet somnade vi båda två innan planet ens han lyfta och sov hela resan. Väl i Bangkok fick vi gå igenom nya passkontroller, fylla i papper sen fick vi äntligen lämna flygplatsen och ta oss till vårt hotell.
Vi bor på Bangkoks högsta byggnad, och har Thailands högsta restaurang. Byggnaden har 84 våningar, 5 restauranger, spa, skönhetssalong, gym, pool, affär, vi har allt här. Idag har vi inte ens lämnat byggnaden.

Vi har ca 28 grader varmt på dagen och ungefär lika även på kvällen, vi har de underbart här!
Idag hade vi sightseeing på hotellet, de tog hela dagen. Vi hittade poolen, massa goda restauranger, kollade utsikten från taket och gick på fisk-spa behandling. De låter lika konstigt som de var. Kvällen avslutade vi med lite shopping och en del fynd. Det går ingen nöd på oss här

Flygrädd

Jag börjar bli riktigt nervös nu för att flyga.
Jag har inte alltid varit flygrädd, de har kommit de senaste året, tycker inte alls om de och framförallt inte när man ska sitta så himla länge som vi ska göra denna gång. Men det väntas juh något riktigt underbart när man väl är framme så jag tror jag kan samla lite mod för att äntligen få komma till paradiset igen..
Måste gå igenom min väska en sista gång, packa ner saker i handbagaget så jag får med mig allt. Ska åka och äta lunch med min kära mamma idag som fyller år, sen en snabb sväng till jobbet för att lämna lite papper, de blir en lite stressig dag idag.

Ha de så bra här hemma, vi kommer tillbaka den 11 februari!
Grattis mamma på din dag!

Thailand nästa!

Om bara några timmar drar vi iväg till thailand.
Vår första semester ihop som ska vara i 26 underbara dagar i sol och värme, fina stränder,
upplevelser och god mat. Kan de bli så mycket bättre?

Bye bye

Nedräkning till Thailand

Om exakt 6 dagar, 6 timmar, 13 min och 5 sekunder så sitter vi på ett plan iväg till solen och värmen i Thailand. Hur nice är inte de? Slippa denna snö och kyla. För just nu är jag lite trött på all snö. Håromdagen fick vi hjälp av en polis för att "gunga" ut min bil som satt fast i snömassorna. Dagen efter hade en idiotplogare plogat in hela bilen. Nej då är det dags att åka till varmare bräddgrader och när vi kommer hem i mitten av februari hoppas jag att våren börjar visa sig.

Jag hoppas bara jag hinner bli helt frisk, inte så roligt att flyga om man är förkyld. Har legat hemma nu i en och en halv vecka som sjukling med feber, hosta, hes, ont i kroppen, ja typ influensan. Nu är jag fruktansvärt rastlös och vill inget hellre än att få bli frisk nu nu nu!!!!!