Söndag, Första advent

Åter söndag igen, veckan har bara flygit iväg, och inte hr jag hunnit skriva nu på ett par dagar. I onsdags var jag hos min kära syster och hjälpte henne att rensa garderoben, när jag fick därifrån hade jag två stora pappkassar fyllda med kläder, så nu är det bara att rensa ut min garderob så att man får in allt det nya. Torsdags åkte jag och min mor till ikea och julshoppade lite, hittade dock inte så mycket, men några julklappar blev det iallafall. I fredags var det dags för ett gruppprov i skolan, tur nog hamnade jag med folk jag umgås med så skrivningen gick bra tycker jag och jag tror vi får rätt bra betyg på den, efter skolan åkte jag och shoppade en massa nytt smink, min syster inspererade mig med hennes smink som typ bara bestod i glitter i alla möjliga fäger, så jag som då älskar glitter var tvungen att invenstera lite nytt, det är alltid roligt med lite nytt smink. Sen var det bara hem och göra sig iordning och möta upp min älskade K och åka in till stan, våra planer var att äta middag ute och sedan gå på bio och se den här American gangster, det var en helt okejj film, dock tycker jag att den var lite för lång, det är otroligt jobbigt att sitta på bio och se en film som är 2.37 lång och inte kunna byta ställning. Man får så otroligt ont i hela kroppen. Men de var iallafall en film jag rekomender. Efter filmen promenerade vi till gärdet och sedan åkte vi hem till mig där vi spelade lite tvspel, sedan hem och sova. I lördags gjorde vi inte så mycket, en mysig hemmakväll framför tv blev det och det har jag inget emot, inte med K iallafall.

Idag är det första advent också, 23 dagar kvar till julafton. I torsdags började jag och mamma pynta lite här hemma, och den här härliga julkänslan började växa i kroppen. Jag älskar, alltså verkligen verkligen älskar julen, den är så otroligt mysig med alla ljus, och julstjärnor som hänger i fönstret.

Dags för ett skönt bad sedan krypa ner i soffan och glo på tv, det är så jag älskar att spendera mina söndagar - att göra absolut INGENTING!

Trevlig kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0