Tisdag

Idag vet jag igentligen inte vad jag ska skriva, inte något särskilt har hänt idag. Det känns som det gamla vanliga, klockan ringer för tidigt på morgonen, man tvingar sig upp ur sängen, fixar iordning sig, tar sig på något sett till skolan, spenderar större delen av tiden där, tar sig hem, man tar det lungt, äter middag, sätter sig och pluggar, glor på Tv och sedan är dagen slut och det är dags att gå och lägga sig igen. Just nu känns det som det är det ända jag gör och hur roligt är det igentligen? Men ibland måste man, och nu har jag inget annat val om jag vill bli klar med skolan. En rolig sak idag iallafall är att vi fick veta vart vi skulle ha våra praktiplatser och första perioden ska jag vara på allmän pysk på ST: Görans och andra perioden fick jag vara på gyn-avdelningen på DS. Dock är jag faktiskt lite besviken på vart jag hamnade på DS, allra helst ville jag juh vara på kk-mottagningen, men nej det fick jag inte det gör mig lite sur. Jaja så är det, man kan inte alltid få det man vill här i livet, men jag fick iallafall på gyn och det ville jag juh också så ska väl vara glad för det. Så nu längtar jag lite tills vi ska ut på praktik, att få göra lite annat än bara sitta i skolan och lyssna, det är tröttsamt efter en tid. Nu får man äntligen göra lite, se hur saker fungerar och sådär. Dt blir nog hur bra som helst!

Nu måste jag återgå till böckerna igen, denna vecka är det sjukvård som gäller, med en lärare som är helt omöjlig att ha att göra med vid provskrivningar, här gäller det att plugga på ALLT, verkligen allt, så nu vet man hur min vecka kommer att se ut. Så det är lika bra att återvända.

Nattinatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0