Lördag- Ibland är det bråttom...

Hej och god lördagkväll
Jag är nästaN lika trött idag som jag var igår. Även om jag somna innan klockan slog tio igår var jag juh ändå  uppe tidigt imorse för jobbets skull. Sen jag började på jobbet har vi aldrig haft så mycket att göra som vi har haft idag. Idag tog jag hand om akuten (som alltid) morgonen var lugn men sen droppade folk in en efter en runt lunchtid.  Jag kan inte alltid förstå folk som söker akut hjälp, för flytningar, mensvärk? Ibland kommer de även mitt i natten, varför kan man åtminstone inte vänta till dagen. Flytningar är det vanligaste man kan ha som kvinna och varför söka hjälp för något som är så vanligt mitt i natten? Och mensvärk har väl också alla kvinnor? Jaja dem människorna gör oss iallafall sysselsatta och får vår tid att gå. Vid halv tre lämnade jag akuten för att fika med mina cupcakes, (som blev en hit bland personalen) innan det var dags att äntligen gå hem för dagen. Imorgon är jag iallafall ledig, härligt! Ska njuta med en lång och härlig sovmorgon brevid min K och sen får vi vad söndagen har att erbjuda..

Nattinatti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0