Onsdag - Cupcakes

Hallå!
Dagens planer var att jag och mamma skulle iväg och shoppa lite grejer så att vi kunde göra fina cupcakes. Väcktes kl nio och en halvtimme senare var vi redan påväg. Vi hitta det vi villa (och lite till). Det blev en muffinsform, två olika färger på karamellfärgen och tre olika strösselsorter. Innan vi började baka mötte jag upp K så bjöd han på lunch innan det var dags att ta sig hem och börja baka med mamma. Muffinsformen var super, dem blev höga och fina. När dem väl hade börjat svalna lite var det äntligen börja kleta med glasyren. Vi blanda och höll på och fick lite olika färger på glasyren och dekorerade sedan fint med vårt strössel som också de var i flera olika färger. Som min syster sa; en riktigt färgpalett och det är så sant så. Vi har ännu inte smakat på våra färglada cupcakes, men jag är säker på att dem är supergoda!


Cupcakes!

Uppdatering: Dem var hur goda som helst, jag rekomenderat att köpa bakboken från Leila. I den finns många härliga recept att testa.


Kommentarer
Anette

Så härliga cupcakes hoppas att dom smakar bra!

Kram

2008-08-27 @ 16:19:00
URL: http://http://teamlucas.bloggagratis.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0