Måndag - Regnoväder

Tittar man ut genom fönstet är det grått. Ett gråttsvart molntäcka som har lagt sig över stan som ger ifrån sig en stor mägnd regn. Visst är det mysigt med regn det ger juh en bra anledning till att få krypa upp i soffan, med en stor godispåse, en kopp te och läsa en bok eller se på film. Just nu tackar jag inte direkt nej till det. Idag är min kropp trött, var helt slut på jobbet idag så blev hemskickad för att vil upp mig lite. Har varit mycket jobb under de senaste veckorna nu och det kanske inte är så konstigt att kroppen och framförallt huvudet börjar säga ifrån någon gång. Nu är jag iallafall ledig fram till fredag, jobbar helgen och sen går jag på semester i två härliga veckor, hur underbart som helst. Men det verkar juh tyvärr så att det fina vädret har gett sig av för ett tag nu, det är väl som min vanliga tur. Jobbar när det är som varmast och ledig när det är skitväder. Det är som förr. Årets varmaste dag eller när den första snön kom då var jag alltid sjuk när man blev frisk, gissa vad? Då var det dåligt väder igen eller så var snön nästan borta.

Men iallafall nu bor K här, han kom i fredags med sina grejer, packade upp och drog sedan iväg till tullinge och hade sin killgrillfest medan jag jobbade så det blev inte mycket sett av varandra förens igår. Då åkte vi och hyrde film och myste resten av kvällen. Imorgon är våra planer att åka in till stan och gå på bio. Vi ska se Narnia, lite sent kanske med tanke på att när det är stora filmer så är vi alltid och ser dem på premiärsveckan. Nu har den gått på bio i över en månad och ja nu går den i de mindre salongerna. Men det duger för oss, lite folk och det gillar vi!

Ha en mysig kväll!

Tack C för den fina skissen, jag älskade verkligen den och har nu bokat tid för att göra tatueringen nästa torsdag, står i tjänst till tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0