Tisdag - Första blodprovet

Kom hem för bara en liten stund sedan, har varit kväll på praktiken...Måste verkligen säga att jag stormtrivs verkligen på avdelningen jag är på, urgullig handledare och resten av personalen är också helt underbara och så hjälpsamma mot en praktikant som mig. Idag var min stora dag, idag har jag äntligen fått sticka för första gången, jag fick ta blodprov på vår sjuksköterska. Jag var jättenervös, lite darrig på handen, men jag stack, träffade rätt och det kom blod ut i röret. Inte helt perfekt gjort, men bra för att det var första gången, dem tyckte jag var duktig så jag får väl lyssna på dem. Så jag hoppas nu att jag kommer få sticka massor nu, dem 2½ veckorna som jag har kvar där. Annars har det inte hänt så mycket mer idag, jag har komit in i praktiken väldigt lätt och fort så jag känner mig mer som en som jobbar där än som praktikant, så det är väldigt skönt. Ska försöka höra med dem se om dem behöver en liten timmis,sommarvikarie eller något så man kanske kan få stanna kvar på avdelningen senare i framtiden, det skulle verkligen vara så roligt.

Nu ska jag se gossip girl, sedan sova, upp tidigt imorgon!

Nattinatti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0