Torsdag - Operationsdag

Det har varit dåligt med uppdateringar denna vecka, har för det första inte haft någon ork eller energi till att skriva och sen har det inte hänt så värst mycket heller, utan det har rullat på som vanligt på praktiken och hemma. Idag har jag iallafall fått vara med på en prolapsoperation, stå vid opertionsbordet bakom kirurgen. Fick ha sånna här fina gröna kläder och sen när jag skulle upp till min avdelning för att äta lunch fick jag sätta på mig en vit rock för att skydda kläderna. Man såg verkligen hur folk tittade på mig och säkert tänkte " Är inte hon lite för ung för att vara kirurg?" haha men ärligt så kändes det lite kul att gå och glassa med sånna kläder och verka vara lite duktig, haha.
Men iallafall operationen fick bra både för patienten och för mig, hade laddat med en god sömn och en stadig frukost för att minska risken att skämma ut mig även här som hände på första praktiken. Var lite jobbigt att stå i nästan tre timmar, man stod liksom och vände och fred sig, rörde lite på sig så man fick upp cirkulationen. Men som sagt det var en rolig upplevese. Efter operationen fick jag stanna och hjälpa till på uppvakningssalen, se hur det fungerade där och samtidigt följa patienten och omvårdnaden som jag var "med" och opererade.
När jag väl slutade och kom hem var jag helt färdig, ont i benen och alldeles trött i huvudet och somnade direkt när jag la mig ner i sängen.

Var även hos min käraste syster idag och grattade henne i förskott, hon drar till Thailand på sin födelsedag nästa vecka så vi var där och firade och åt en supergod middag och efterrätt!

Imorgon är jag ledig, ska passa på att vila upp mig, sova länge och träffa min älskade K, i helgen blir det praktik på lördag och så ska jag jobba på söndag. Så det blir ingen händelserik eller rolig helg för min del!

Nattinatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0