Måndag - Första praktik dagen

Ja då var då praktiken igång, första dagen idag och som mina närmaste vet så har jag fasat för denna dag och haft lite ångest och mått dåligt över att få ha praktik på en psykavdelning. Men som sagt jag var där idag och när jag kom hade jag en posetiv inställning med mig från första början. Min handledare är ursnäll, övrig personal verkar också snälla och trevliga och patienterna, ja dem får jag inte direkt diskutera här. Men kan iallafall säga att när jag kom dit försvann min oro, det kändes bra. Fick följa med en patient till sin elbehandling, det låter väldigt läskigt, men det var inte så farligt inte att se på iallafall som jag trodde. När jag och min handledare väntade på patientens uppvaknaden, blev jag helt plötsligt yr och det svartnade för ögonen på mig och jag svimmade. Minns inte så mycket och det var nog första gången jag har svimmat, det var lite läskigt faktiskt. Sen fick jag åka rullstol ner till avdelningen och sitta två timmar i personalrummet och vila upp och och återhämta mig. Snacka om pinsamt, första dagen på praktiken och jag svimmar, dem kommer ju tro att jag inte tål något, hehe men nu kanske dem inte kör med mig som många gör med sina praktikanter. Orsaken det vet jag inte, tyckte inte direkt något var obehagligt eller sådär, tror nog att jag hade för mycket press på mig, samtidigt som min ångest förra veckan att behöva gå dit, det måste ha släppt när jag var där och utlöste detta, vad vet jag. Men jag mår iallafall bra nu och ska tillbaka dit imorgon och göra ett nytt försök.

Blev också redan första dagen erbjuden att kanske jobba som timmis där efter min praktik är slut, men jag vet faktiskt inte. Jag har inget emot dem som mår dåligt, absolut inte. Men jag tror inte det är något för mig, jag är nog inte stark nog att klara av ett sådant yrke. Jag ska stå ut i fyra veckor på min avdelning sen tror jag inte att jag återvänder dit allvarligt talat, men som sagt man ska aldrig säga aldrig.

Ska nu lägga mig på soffan, är dödstrött, det var varit en välfigt lång dag och händelserik så jag behöver nog koppla av, fundera över dagen och samla energi tills morgondagen.
Nattinatti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0