Onsdag

Sista dagen på lovet, sista dagen på ledigheten, och sista dagen att få göra vad man vill, när man vill. Nu börjar återigen verkligheten och just nu känner jag mig inte riktigt redo för den, det är nu det gäller, det är nu det ska avgöras om jag klarat av yrket som mentalskötare och som undersköterksa, nu ska det avgöras. Praktiken börjar på måndag klockan 08.00 på st: Görans allmän psyk avdelning, jag kan säga att jag har ångets, en sådan som sätter sig i kroppen och gör en helt seg. Det jag vill utbilda mig till är undersköterska, inte mentalskötare varför måste man då tvingas gå den? Jag måste ge det en chans, men om jag ska vara ärlig är jag livrädd, men vet inte riktigt för vad heller. Alla på ett psyk är inte helt galna utan är där pga av olika andra orsaker som inte gör dem till galningar. Man får se hur det går, jag ska göra ett försök, kanske är det bra och kanske inser att det här vill jag jobba med , eller så klarar jag inte av det alls, tiden den får avgöra saken.
Imorgon börjar som sagt skolan igen, förstår inte vad vi ska dit och göra imorgon, då vi ändå inte kommer börja något nytt eftersom praktiken pågår i två månader. Känns juh helt meningslöst att sitta där då och repitera så jag funderar på att skita i morgondagens skola, göra något roligt istället och gå till skolan på fredag då vi bara ska prata lite om praktiken, det känns juh mer nödvändigt att gå på iallafall.

Vilket klagoinlägg det blev idag, men ibland måste man få ut sina känslor och tankar för att kunna gå vidare och må lite bättre och det gör jag faktiskt nu. Nu ska jag försöka vara posetiv till praktiken och hoppas att det kanske är något för mig att bli mentalskötare trots allt

Trevlig kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0