Onsdag - Min lediga dag

Gokväll!
Idag har jag haft en trevlig och solig dag helt ledig från plikterna. Dagen började med en välförtjänt sovmorgon. Tog en promenad till vårt lilla centrum och gjorde bankärenden. Fixade ett nytt bankomatkort för mitt gamla fungerar när det själv vill och det är då lite pinsamt när man står i kassan och ska betala och kortet inte fungarar "eeh förlåt, mitt kort är lite konstigt, jag lovar det ska finnas pengar på kortet" Sen kände jag mig sådär lagomt vuxen och öppnade ett pensionskonto, hör bara på namnet. Jag, 21 år sparar för min pension. Känns juh lagomt tidigt men som de säger, ju tidigare, desto bättre. År 2052 är det min dag att få gå i pension. Herregud det låter som en evighet fram. Tänk va länge man måste slita.
Iallafall efter banken åkte jag in till stan och shoppade födelsedagspresent till syrrans sambo och såklart lite till mig själv också. Sen kom K in också och vi åt lunch och strosade runt lite på stan och glodde i affärerna innan vi möta upp min älskade vän S och åt glass på trappan på högtorget och njöt av solen. På vägen hem mötte vi upp pappa som körde hem oss och samtidigt hämtade min nya laptop som kom idag så nu har han varit snäll och fixat iordning den hela kvällen.. Så nu sitter jag och fixar och donar med den. Älskar den, äntligen går det snabbare att surfa runt, slippa att vänta och vänta för varje sidobyte man gör.

Nu ska jag återgå till att lära mig den lite, sen blir det sova
Nattinatti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0