Söndag - Bråk på jobbet.

Gokväll!
Har nyss tagit mig upp ur soffan. Jag, min moster och mamma har gottat i oss chips och dipp och glott på film, en riktigt söndagkväll. Nu är jag helt slut i hela kroppen, imorgon är det sista dagen på jobbet och sen har jag två lediga dagar framför mig, hallelulija!
Helgen på jobbet har varit lugn, dock idag fick jag världens utskällning av en patient (dock var det inte jag som hade gjort fel) Det var nämligen så att patienten kom in med ambulans, men hon var så dålig så hon gick omkring i korridorerna och sådär. Sen hade vi juh även andra patienter som var sämre än henne och på ett sjukhus så är det läkaren som ska prioritera och ta hand om patienterna så dem blir undersökta. Medan våra sjuksköterskor då tog hand om patienter som skulle skrivas in blev den här patienten helt galen att inte hon fick någon hjälp. Jag råkar då gå förbi och då var hon skitsur och sa att vi behandlade henne som skit och att hon skulle anmäla oss. Hon menade då bara för att hon kom in med ambulans skulle hon prioriteras först, även fast hennes tillstånd var bättre än andras. Det slutade med att hon drog därifrån utan att träffa läkaren och då kan man inte vara särskilt sjuk. Jag såger dådet, man får träffa konstiga människor i mitt yrke och det gäller juh att inte ta åt sig saker. Självklart tog jag åt mig lite, men samtidigt vet jag att jag inte har gjort fel och ingen annan på avdelningen heller, så det är väl bara att anmäla oss dårå.. Efter att hon hade gått blev det åter lugnt på avdelningen och dagen flöt på lugnt och stilla.
Efter jobbet åkte jag hem till min syster där jag mötte upp resten av min familj och firade hennes sambo som fyller år idag. Dagen slutade med att vi hamnade i soffan....

Dags att sova, blir att gå upp tidigare än vanligt imorgon då jag ska köra i min moster till centralen som sedan ska fara hemåt.

Nattinatti

Grattis M på 27 årsdagen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0