Söndag - Helg på landet

Efter funderingar och ångest blev det att jag åkte iväg till landet i fredags kväll. Innan jag åkte dit träffade jag först min K då vi åt middag först tillsammans och glodde lite på serier vi båda följer. Strax innan nio åkte vi och handlade sedan åkte jag mot landet medan han gick hem till sig. Under lördagen åkte mamma och jag in till stan och shoppade lite. Hittade en kjol och en klänning samt lite födelsedagspresenter. När vi åkte tillbaka till landet tog iallafall jag vara på solen och förbättrade på brännan lite granna. Idag är det sista dagen på ledigheten, imorgon börjar en tung vecka som består mest i att jobba tyvärr.

På jobbet tar vi hand om patienter som kommer för att göra sena aborter, där fostret redan är utvecklat. I fredags var det min tur att ta hand om en sådan patient. När väl fostret hade kommit ut ville hon se det. Innan dem ser det brukar vi fixa till det och lägga det fint i en duk. Det var hemst, vågade knappt röra vid fostret var så rädd att ta sönder han. Dem är visst inte så ömtåliga, men det var en obehagskänsla  och fåfrestande att ta vara på den. Dock var detta lilla foster ett missbildat sådant att det troligtvist inte hade klarat sig. Annars ser vi ofta helt friska foster som det inte är några som helst fel på. Sådant känns grymt och ansvarslöst av de såkallade föräldrarna att låta det gå så långt innan man bestämmer sig sitt beslut.....
Nog om det, de är deras ansvar. Man får se mycket på jobbet som påverkar en.

Dags att börja tjata lite om middag
Trevlig dag i fina solvädret.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0