Måndag - Åter skolan

Då var praktiken över, inga fler tidiga mornar, inte fler sena kvällar, på ett tag iallafall. Nu är det skolan som gäller, slutspurten, de sista tio veckorna innan man är undersköterska/mentalskötare. Ärligt talat så är det ganska skönt att komma tillbaka till skolan, kul att träffa alla igen och se hur deras praktitk har varit.
Första kommentaren jag fick i skolan idag av en klasskompis var  " Du överlevde psykpraktiken" innan vi gick ut på praktik skojade vi om att jag i slutändan kommer att hamna där själv sån ånget. Nu åtta veckor senare kan jag nöjt säga att jag lyckades, trotts ångesten och alla känslor jag hade för att komma dit. Man kan bara man ger sig fan på att man vill lyckas.

En annan kommentar jag fick i skolan idag av en annan klasskompis " Hur många kilo har du igentligen gått ner?" Det var en klasskompis som jag knappt umgås med, och som inte vet att jag har börjat tänka på vad jag äter och börjat träna. Ja jag har gått ner åtta kilo på dessa åtta veckor, jag har nått min mittpelare nu, men jag har några kilo kvar innan jag är nöjd. Men det var kul att få en kommentar om det, kul att någon ser.

Annars har jag försökt att plugga på min uppsats, men inga framsteg, det blit mer" jag ska bara göra de först..." och så vidare. har även besiktat min bil, dock gick den inte igenom, de pappa det är bara att fixa den, haha. Vill ju köra min älskade bucklade pärla.

2 Dagar kvar till PARIS!!!!!

Nattinatti



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0