Söndag - Isande kallt!

På bara över en natt sådär (känns det som) gick temperaturen från ca åtta grader till nollgradigt. Det är isande kallt ute nu. Igår när K och jag skulle hem till honom höll man på att förfrysa. Min brännskada gillade inte direkt den kalla luften heller. För när vi kom hem dunkade handleden av smärta. När jag ändå pratar om skadan ser den bättre ut, såren har inte läkt än och det är rött och det gör ont fortfarande. En stramande känsla och sveda fortfarande, när ska det bli helt bra? Igår var det ändå tre veckor sedan det hände och fortfarande inte helt läkt. Det tar väl sin tid.
Åter till kylan igen börjar det äevn bli isande halt ute nu på vägarna. Häromdagen när jag skulle till jobbet vid sextiden på morgonen var det så halt att det inte gick att stanna. Så idag har pappa och jag satt på vinterdäcken på min bil så nu kan jag känna mig lite säkrare och kanske lite mer lugnare av vad jag har gjort. Hoppas snön kommer också snart, om det ändå ska vara kallt vill jag ha snö också.
Ge oss snö



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0