Fredag - Vilken hund man har...

Godmorgon
Idag är jag uppe tidigare än vanligt, varför? Jo hunden väckte mig. När någon går hemmifrån springer han alltid och väcker den som är kvar hemma och sover. När man väl vaknar går han iväg, lägger sig i sin säng och sover och går inte upp förens vid tolvsnåret då det är dags att gå ut. Ja då sitter man där, klarvaken och kan inte längre somna om. Det är bara kliva upp. Hans uppdrag är slutfört. Det är tur för mig att mamma inte försvinner iväg så ofta på morgonen så man får sova ifred. Därimot har hon det jobbigare som blir väckt vid sju varje morgon när pappa går till jobbet. Jag går så pass tidigt på morgonen att han knappt orkar reagera så då väcker han ingen.



Men iallafall idag är det fredag, det är löning (yeeah) och det är två månader kvar till julafton. Och det verkar som det är storm ute idag. Planerna för dagen är att möta upp mamma sen efter hon har varit på sitt läkarbesök, shoppa lite med henne. Äta middag med K ute idag och sedan umgås med honom ikväll. Köpa hem lite godis och gott och kanske krypa upp i soffan med en film. Det låter som en bra fredagkväll.

Ha en bra helg
pok


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0