Måndag - Sjukskriven

Jupp då vart man sjukskriven. Ringde min chef imorse för att höra med henne hur jag skulle göra. Hon tyckte att jag skulle till en distriktsköterska för att få det ordentligt omlagt, då kunde jag jobba annars inte. Jag har juh inte ont så. Jag traskade ner, hon tittade på det och sedan hämtade hon en läkare. Typiskt, det har börjat bli infekterat. Är inte det typiskt?Jag var rädd för att börja jobba för infektionsrisken men det är ju lika stor infektionsrisk hemma med. Nu går jag på pencillin och är borta veckan ut. Det blir en liten minisemester. Känns ju urfånigt, jag är inte sjuk, fullt frisk med lite omläggning på handen och jag måste vara hemma. Jag förstår ju varför men det känns ju fånigt. Åkte sedan till jobbet för att prata med min snälla och underbara chef igen, vi gjorde en skadeanmälan och fikade lite sen åkte jag hem. Jag får återkomma till jobbet nästa torsdag. Vad ska man nu hitta på?

På torsdag ska jag iallafall tillbaka till distriktsköterskan och kolla hur det ser ut och på fredag ska jag tillbaka till sophiahemmet och röntga mitt knä helt två olika saker, men väldans många läkarbesök. Jag som inte har tråffat en läkare många, många år springer fram och tillbaka till dem nu.

Ha en bra dag



Kommentarer
carro

Allt kommer på en gång.. Usch:(

Tråkigt att skdan har börjat bli infekterad:(

2008-10-13 @ 19:06:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0