Onsdag- Livet är inte rättvist

Igår när jag skrev mitt inlägg om orättvisa, fick jag inte publicera det, sidan kunde inte visas och inlägget var borta. Tänkte förska skriva om inlägget.

Dagen igår var rätt känslosam för många av personalen. Livet är jävligt orättvist. Det finns människor som har fått leva hela livet, har fått uppleva mycket, och som sedan är nöjda med livet och vill få ett slut. Sedan finns det unga människor som har hela livet framför sig  men som inte hinner få uppleva det som vills uppleva. Att en sjukdom kan släcka så många ungas och självklart äldre liv på bara ett ögonblick. Flickan som jag har tagit hand om kommer jag minnas, som en stark och modig person. Jag ska komma ihåg hennes kämpeglöd att inte ge upp även om diagnosen ser dålig ut. När livet känns som jobbigast för en pyttesak för mig ska jag minnas henne och komma ihåg hennes styrka. Med styrka kommer man långt, jag tror hon kommer kämpa länge och jag hoppas, verkligen hoppas att den söta unga tjejen kommer att få leva ett långt, härligt och lyckligt liv.

Njut av varje dag, ta inte livet för givet. Va lycklig och lev varje dag som om den vore din sista..


Kommentarer
Carro

Fyy då.. Inge kul att träffa sånna!!:(

2008-10-29 @ 22:46:10
Kattis

Hej vännen,Jag vet vad du menar och med alla mina år bakom mig,så kan jag bara säga-den dagen man INTE berörs alls av vad man möter,då ska man nog se sig om efter annat jobb...det är just empatin och medkänslan som gör att man kan göra ett bra jobb!!!Och jag vet att du är superduktig!!!!!MEN man måste lära sig att ta av sig jobbet med kläderna och inte ta hem för mycket jobbigt,det är en konst,som jag vet att du lär dig....och visst tycker man att vi alla borde LEVA mer i nuet och inte en annan dag...jag tycker du är så duktig och jag beundrar dig!

Kram kram vännen

2008-11-06 @ 01:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0