Söndag - Helgen är över

Gokväll
Helgen är slut, imorgon börjar en ny vecka med nya händelser, bland annat nytt läkarbesökJag är fortfarande ledig/sjukskriven fram till torsdag om det går som planerat. Det är en vecka sedan jag fick min brännskada och nu ser den ganska bra ut. Det kliar fortfarande så man blir helt tokig och "fjällar" samt är huden illröd. Men det gör inte längre ont och det är äntligen sista dagen på pencillinkuren jag har knaprat på hela veckan. Det som är tråkigt är att jag nog kommer få ett jätteärr precis över handleden och hur snygg är det? Är så glad att jag inte gjorde min tatuering där i somras, hade jag gjort det hade den varit helt förstörd nu.

Helgen har annars varit bra, jag har inte lagat på topp, min näsa den rinner, hostar och nyser, en förkylning på g? Jag hoppas den hinner försvinna innan jag är tillbaka på jobbet igen. Nu längtar jag inte lika mycket tillbaka till jobbet hellet. Nu har man kommit in i det här att vara ledig, göra vad man vill och sova hur länge man vill. Man blir snabbt bekväm i att vara ledig. Men självklart kommer det vara skönt att återgå till det normala igen och om bara några dagar är jag fast anställd på jobbet.
Helgen iallafall tillbringa jag med K. Hans kära mor hade en liten fest hos dem i lördags för att fira hennes födelsedag så vi var självklart där med resten av hans släkt och åt god middag och tårta. Efter det slöade vi framför tv innan vi somnade in ganska så tidigt.

Nu blir det lite te drickande och sen är det dags att försöka sova i tid för att få in rytmen igen innan jobbet börjar.

Nattinatti
Hoppas ni hade en trevlig helg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0