Söndag - Besök på Akutmottagningen

Hej i solskenet.
Idag är det en såndär härlig höstdag igen. Solen skiner, lite småkallt och löven är härligt färgade. Idag skulle jag igentligen ha jobbat men får istället njuta av den härliga höstdagen istället. Varför? Jo igår på jobbet fick ja nykokt vatten över min handled, satt nere på akuten i 1 ½ timme och fick en kall kompress på och sedan gick dem lägga om det. Fick en andra gradens brännskada och det gjorde ju lagom ont. På grund av infektionsrisk fick jag inte jobba idag och sen hur länge jag ska vara hemma var upp till mig. Beroende på lite hur skadan ser ut idag. Idag har dem på jobbet varit jättegulliga och ringt mig två gånger bara för att se hur jag mår. Idag känns det bättre, har inte tagit bort omläggningen än för att se eftrer, det får jag ta ikväll. Fick med mig citodon tabletter igår för smärtan och dem hjälper plus att man blir ju helt snurrig  i huvudet av dem. Och nej, det var inte klantiga jag som var i farten utan det var vår termos på jobbet som är trasig.

Ha en mysig söndagdag!


Kommentarer
carro

De där kan man få pengar för:P Arbetsskada..

2008-10-12 @ 20:13:09
Anette

Krya på dig!



Kram

2008-10-13 @ 15:01:48
URL: http://http://teamlucas.bloggagratis.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0