Fredag - Jobbhelg

När alla idag säger "ååh äntligen fredag, äntligen helg" säger jag istället "Nej inte fredag och nej till helg" Anledningen är enkel, min fredag och min helg består inte av ledighet som det flesta andra får. Jag har en helg framför mig av jobb, jobb och jobb. Jag ska helt enkelt jobba långhelg och jag kan inte direkt påstå att jag har någon lust. Idag är det väl ok, men helgerna har blivit så... jobbiga är fel ord men jag hittar inget bättre än det. Jouren blir överbelastad, många söker akut, det blir fullt i väntrummet och folk kommer och tjatat och drar i en hur lång tid dem igentligen måste sitta och vänta innan dem får träffa doktorn, även fast det står på tavlan hur lång väntetiden kan dröja. På ett sett förstår man dem, tror att man själv skulle göra på samma sätt. Men sen kommer många och söker för saker som lika gärna kunde väntat tills på måndag, alltså inget som igentligen är akut.
Men jag måste ändå tilllägga att jag älskar mitt jobb, jag måste bara lära mig att hantera stressen som blir när akuten är överfull.

Hoppas ni får en bra helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0