Söndag - En paus från arbetslivet

Även om helgen börjar nära mig sitt slut så har jag yttligare 4 dagar ledigt till så för mig gör det inget att det är måndag imorgon. Anledningen till ledigheten är att jag ville komma bort lite från jobbet och samla lite ny energi och ladda om batterierna. När man jobbar med människor, framförallt sjuka gäller det att kunna visa en positiv inställning mot patienten. Men är man själv trött så är det svårt att visa det. Sen tar det ganska mycket att jobba på ett sjukhus. Man träffar många som mår dåligt, du får höra människors livshistorier, se mycket, hjälpa till i jobbiga situationer och i allt detta måste du vara den som är den starka och positiva. Och ibland är det jobbigt, ibland vet man inte vad man ska göra med allt eller hur man ska handskas med allt man får se och uppleva på jobbet. Därför kände jag nu att om jag ska orka med att jobba där behöver jag en liten paus från allt och hitta det positiva och starka inom mig för att kunna hjälpa andra. Så nu under mina lediga dagar är planen att bara göra det jag vill och bara göra roliga saker. Eller bara ta en slappdag/filmdag och äta det man vill. Ibland behöver vi det och min tid kom nu för det.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0