Skridskoåkning

Snö, snö och en himla massa snö föll ner igår. Hur underbart och mysigt är inte de? Jag blev iallafall glad, det vara bara på med vinterjackan, mössa, vantar och ut i den härliga snön med Lucas och K på en långpromenad. Lucas är helt galen i snö så han vart lika lycklig som jag. Mitt problem nu är att jag inte har skor för vinter. Jag har tjatat om snö hur länge som helst och nu är den här och jag har inga skor, det får bli en sväng förbi stan imorgon efter jobbet och leta lite.

Idag fick jag för mig att jag skulle ut och testa mina skridskorkunskaper. Mamma och jag begav mig till Östermals ip där dem äntligen hade gjort en isbana. Gud va roligt de var att åka igen, senaste gången jag åkte var nog i högstadiet och ja det är ju ett antal år sedan de. Det gick inte fort, balansen var inte på topp men jag tog mig runt banan några varv UTAN att ramla. Jag ska lätt åka fler gånger. När vi kom in igen värme vi oss med lite saffranste och sedan satte jag igång att baka lite knäck och pepparkakscupcakes. Nu är allt färdigbakat till julafton! som det bara är en vecka kvar till!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0