Fredag - Besök på bårhuset

I mina arbetsuppgifter kan det ibland ingå att man måste iväg till bårhuset och lämna saker och detta hände i fredags. Jag har aldrig tidigare behövt gå dit (vi går inte dit särskilt ofta) en arbetskompis ville inte gå dit själv så jag följde med som moraliskt stöd. Alla som känner mig vet hur feg och obehagligt jag tycker det är med döden. Men samtidigt som jag är rädd är jag så fruktansvärt nyfiken av mig också. Så när vi hade lämnat det vi skulle frågade jag om jag fick kolla lite runt där dem undersöker kropparna och det fick jag. När jag hade tittat färdigt så sa han "ja men då måste du se det här också" och öppna frysrummet där tre lik låg invirade i vita lakarn. "och sen måste du se de här" och öppnade nästa frysrym där det hela rummet var fullt med dött folk och ena lakanet hade ramlat ner lite så man såg håret och en liten del av ansiktet. De döda låg iallafall inte i luckor som em gör på tv och inte heller har dem sina namnskyltar hängandes runt tårna. Utan dem ligger upprade på hyllor ungefär och namnskylten sitter på huvudet.

Efter bårhusebesöket kan jag ju säga såhär att det var tur att jag skulle träffa K och sova med han för annars hade jag nog aldrig somnat i fredags, det var läskigt att bara duscha och inte veta vad som står på andra sidan draperiet. Jag vet jag är såå fänig men jag är så fruktansvärt rädd för döden och se den.

Men besöket var rätt intressant och jag ställde mina dumma frågor som ja alltid har velat göra till någon som jobbar med något så läskigt.


Ja i sånna här lådor låg dem inte i iallafall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0