Mitt år 2008

Mitt år 2008

Januari/Februari
Sista terminen i skolan på undersköterskautbildningen. Praktik på psyketet - Svimmande första dagen , första gången på praktikplatsen. Vantrivdes hela psykpraktiken och var överlycklig när den äntligen var över. Psyket + Madde går inte ihop.

Direkt efter psykpraktien var det in på nästa praktik, sjukvård. Med tanke på att jag jobbar där idag och skriver mycket om jobbet skriver jag inte vart jag var på min andra praktik. Jag stormtrivdes där iallafall och fick erbjudande om ett vikariat när jg var färdig. Ett erbjudande jag inte tackade nej till.

Mars
Praktikerna är över och nu är det två månader kvar innan skolan är slut. Mamma, jag och K unnar oss en resa, till Paris. En rolig och trevlig resa jag aldrig glömmer.






Hittade en bygnad som hade samma namn som jag




K och jag



April

Min älskade mormor gick bort. Saknar henne så mycket än idag, det är tomt utan henne.
Det var en mycket jobbig tid med många många, otroligt många tårar föll.


Maj
Skolan äntligen avklarad. Efter ett år av SLIT så klarade jag undersköterskautbildningen. Vi hade en mysig avslutning ute på "landet" med lunch hela klassen.

Juni
Första dagen på jobbet, på ett sjukhus. Mycket roligt och det var har varit otroligt lärorikgt, har lärt mig mycket sen jag började där i somras och jag ändå mycket kvar. Men jag älskar mitt jobb, trevlig personal och en underbar chef.

Hela sommaren gick åt till att jobba

Augusti

Tog jag två veckors välbehövd semester. Mina föräldrar flyttade ut på landet och K flyttade in hit hos mig som varje sommar.
Jag gjorde min andra tatuering



K och jag tog finlandsbåten till finland för att fira våran 5 årsdag (lite tidigare)





När vi kom tillbaka hem var det bara att börja jobba igen

September

K och jag firar våran 5 årsdag, Älskar dig K.



Mamma testade sin nya hobby på mig hela hösten, fotgrafering. Har fått många fina kort på mig själv.








Oktober
Jag skadade mig på jobbet och fick en andra gradens brännskada på armen. Jag blev sjukskriven i två veckors tid. Under denna månad blev det många läkarbesök.
i slutet av månaden gick jag äntligen börja jobba igen, med en inplastad handled för att skydda brännskadan.

Mamma och jag fick många bakryck...








November.
Jag fick fast anställning på jobbet, en lättnad,
Vi hade planeringsdag med jobbet och gick på golden hits och hade det trevligt med bubbel och vin.

December
Månaden började med en operation. Mitt knä skulle kollas vad som har orsakat smärta så pass länge som det har gjort.
Jag blev sjukskriven i yttligare 1 vecka.
Köpte en lägenhet, en liten 1a på min kära ö jag inte vill flytta ifrån.

Julafton firade vi med en ny traditon, på landet med bara familjen. Mycket mysigt och lugnt.






Nyår spenderade jag med min älskade K och hans familj.


Tack alla som stått vid min sida, min familj, mina vänner och framförallt K som har funnits där vid min sida och stöttat, tröstat och skrattat med


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0