Onsdag - Stopp i avloppet=vatten i hela nya köket

Idag är det verkligen inte min dag...Har haft krampontimagen halva dagen och jobbat fast jag skulle vara ledig idag, nu fick jag juh vara ledig imorgon istället..Positiva med dagen är att vi fick våfflor på jobbet som vår kära chef stod och gjorde kanske 50 st åt all personal, ute på balkongen (vi kan inte steka inne då går brandlarmet) det var gott iallafall.

När vi kommer till lägenheten på kvällen blir jag nästan gråtfärdig, hela nylagda golvet är vått. Vatten ligger över hela köket och den nya bänkskivan, I min helt nya diskho ligger det någon annans matrester i. Det hela började iallafall förra veckan. Vi höll på att fixa i köket och kopplade bort vattnet och alla rör, eftersom diskhon skulle bytas. När vi kommer dit dagen efter så är det lite vatten på golvet. Det är stopp i avloppet hos mig och när dem över mig släpper ut sitt diskvatten eller spolar bubblar det upp hos mig och när inte rören var på bubblade de upp och ut på golvet. Det blev ingen skada då. Vi ringde då fastighetsskötaren och sa att vi hade problem och han skulle ringa en slangbil som skulle komma nästa vecka..En vecka senare..i söndags så hör mamma och pappa hur det bubblar i avlogget (rören är nu monterade så om det skulle komma vatten hamnar det i diskhon) men inge vatten kommer upp..inget mer händer förens idag..När jag kliver in i köket ser jag vatten på golvet..överallt...Bara att ringa fastighetsskötaren och säga att nu är det akut, han säger att han skickar dit någon förhoppningsvis imorgon, pappa blir galen och ringer upp och säger att det går inte att vänta tills imorgon..Efter en del tjafs ringer han en slangbil som kommer efter en timme och under den timmen släpper någon ut sitt diskvatten..rören dem bubblar och sen forsar det ut vatten hos mig pappa försöker hålla för hålen men hela diskhon fylls ändå med vatten..


Iallafall, slangkillen kommer och konstaterar at tdet är stopp i avloppet och fixar..och ja mitt nylagda golv..ja det logger rätt illa till. Tiden avgör om vi måste riva upp det och lägga nytt..och vem som egentligen ska stå för det?! Inte jag kan jag säga..och framförallt tycker jag synd om pappa som slitit med golvet och det får ligga en dag och kanske är det förstört nu..


Ja en riktigt skitdag!

Bäst att sova och hoppas på en bättre dag imorgon!


Nattinatti



Kommentarer
Carro

Fyyy fan stackare!!! lider med dig!!

Ni som har slitit så mkt med lägenheten!!:(:(

Hoppas de löser sig å att ni slipper byta golv igen för de ska inte du stå för!!! det är fastigheten som har gjort fel å inte har fixat rören som tillhör huset! då ska huset stå för ditt golv!!!! tycker jag!

Pusspuss

2009-03-26 @ 14:50:27
Anette

Ja det var en riktigt skitdag, hoppas att det löser sig på bästa sätt när vi har pratat med styrelse killen ikväll:(



Kram

2009-03-26 @ 15:31:41
URL: http://teamlucas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0