Söndag - Loppis och vårstädning

Nu är helgen snart slut och en ny vecka börjar. I går var jag på loppis på gården. Jag har lite blandade känslor om loppis, jag tycker det är rätt kul att gå och titta, för oftast hittar man gamla fina saker men samtidigt tycker jag at det är rätt pinsamt att gå och titta på folks "skräp" Men iallafall jag hittade lite fynd, en gryta för 40 kr som kostar i affären över 600 kr och portionsformar 10 st för 20 kr. Alltid något.

Idag var det vårstädnning på gården vid lägenheten, kl 10 var jag där och strax efter halv 11 smet jag iväg. Dels för att det regnade och dels för jag är inte visste riktigt vad jag skulle göra. Då k unde jag lika gärna gå till lägenheten och börja måla och göra klart innan pappa skulle komma. Under städningen träffade jag en gammal lärare från högstadiet eller hon var med cafeansvarig och hängde runt med oss, Kul att man känner igen någon där i området iallafall som man kan gå till om det blir lite ensamt.

Nu är det iallafall dags att sova!
Nattinatti


Kommentarer
Anette

Det var fina fynd du gjorde! Eftersom du smet från värstädningen så får du hjälpa till att rensa ogräs på landet i helgen:O)



Kram

2009-05-13 @ 12:31:52
URL: http://teamlucas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0