Städardag

Idag har jag varit i full gång hela dagen..Upp tidigt imorse för att jobba, träna och direkt när jag kom innanför dörren började städning hemma, en riktigt sådan. Damma, våttorka, rengöra spis/ugn, torka köksluckorna, skura badrummet, toaletten. Fortsätta in i vardagsrummet, dammtorka, renbädda sängen, rensa hatthyllan och skohyllan. Och slutligen dammsuga och torka golven. Nu glänser de här hemma och en ren doft finns i alla rummen. Dags att göra mig ren, hoppade in i varmt skönt skummbad, raka benen, lägga hårinpackning. Sen var de bara upp och börja laga mat. Idag ska jag lyxa till de med lax, rotfrukter och tzatsiki, de tycker jag att jag är värd efter denna dag!

Nu middag och mys i soffan innan de är dags att sova!
Nattinatti



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0